Thursday 31 March 2011

Mellis för sjuka.

Min kropp blir mer och mer intresserad av att vara delaktig i vad jag stoppar i den. T ex ville den inte alls ha surkål till rödbetssoppan idag och då vågade jag inte ge den det =) Årstiderna leverade en låda med härlig ekologisk frukt idag och just denna dag gladde de mig enormt genom att skicka med jordgubbar =) Jisses, de doftade underbart och smakade lika perfekt. I love eco. =) Jag gjorde en liten chokladsås till; bestående av cashewnötter och raw kakaonibbs. Såsen blev lite “smulig” och inte helt perfekt. Men den tillfredsställde mitt chokladbehov vill jag lova. I ett annat liv hade jag nog satt till någon dadel oxå för sötman men jag tar det lite vackert med den delen just nu.

IMG_2247

Färska jordgubbar med chokladsås gjord på raw kakaonibbs, cashewnötter och vatten.

 

IMG_2241

En fantastiskt god jordgubbe som numera håller på att bli del av min kropp. Hur coolt är inte det egentligen =)

No comments:

Post a Comment