Saturday 26 March 2011

Inspiration!

Jag tog mig en stund i solen innan. Jag hade vinterjacka och vintermössa på mig och en filt om benen. Njöt av strålarna i ansiktet. Mattias tog med sig thai hem idag. Vår lokala thai har så god mat och fina råvaror. Jag har inte ätit därifrån på kanske två veckor så det blir intressant att se hur min mage tål det. Efter lunch började jag leta inspiration till vårt nya hem. Jag tog fram katalogen från visningen:

IMG_2191

Bilden nere till vänster skall bli vårt “pysselrum”. Jag vill komma igång med att sy och rita kläder för det har jag drömt om så länge. Då krävs det att man har en plats där symaskinen kan stå framme.

5640444Blivande pysselrum.

 

IMG_2192

Den här bilden hittade jag i Nya hem och blev väldigt inspirerad av. Den väcker min kreativitet! Jag tycker mycket om 60-talets klädstil. Korta klänningar med höga stövlar =)

 

Sen såg jag den här bilden och vidgade mina tankar:

IMG_2194 Här har familjen i reportaget gjort ett pysselbord. Jag tänkte först på yngste sonen som älskar att pyssla och skapa saker. Det gäller att göra hans rum så funktionellt att han vill/kan pyssla där. Sen slog det mig att jag vill ha en liknande lösning i mitt pysselrum. Ett stort bord som står mitt på golvet där jag enkelt kan lägga ut mina mönster och klippa tyger. Dessutom tycker jag mycket om att måla och här kan jag få plats för mina akvarellpapper =) Det är så otroligt roligt att fantisera och planera inför flytten. Det känns helt okej att inflyttning inte är förrän till sommaren för då hinner man suga på karamellen ordentligt =)

No comments:

Post a Comment