Saturday 12 March 2011

Lyssna på ljudet av mantrat i din kropp.

Wow. Jag är nästan mållös efter dagens yogaövning. Mata Mandir Singh som höll i dagens lektion är en fascinerande person. Han har 40 års erfarenhet av kundaliniyoga och framför allt verkar han sakna ego. Vilken underbar man och vilken positiv energi! Mina öron var stora som elefantöron och dessutom spetsade. Jag ville höra allt klokt han hade att säga. Jag blir alldeles varm och får ståpäls bara av att tänka tillbaka på dagen nu =)

Den resa kundaliniyogan har tagit mig med på är svindlande. Om  du har ett litet frö inom dig som låter dig leka med tanken att prova kundaliniyoga eller kanske funderar du på att utbilda dig till lärare, tveka inte! Lyssna på din intuition och kör! Du kommer få vara med om helt otroliga upplevelser!

Mata Mandir sa något väldigt viktigt idag och det är att man skall lyssna på ljudet av mantrat i sin kropp. Det räcker således inte att sjunga mantrat utan för att få full effekt skall du även spetsa öronen och lyssna. Detta hjälper dig att förstå andra människors vibrationer, att höra deras sanning. Deras mun och deras ord kanske säger en sak men deras vibrationer säger något annat. Du lär dig att fånga upp det. Du hör deras sanning. På samma sätt kommer du själv att bli bättre på att tala din sanning när du sjunger dina mantran.

Våra tankar är oerhört kraftfulla. Det finns mantran som är oerhört kraftfulla. Men du måste upprepa dem för att ändra dina vibrationer och ditt beteende. Du är vad du tänker och mantran hjälper dig att förändra invanda spår till nya spår som stämmer överens med den du egentligen vill vara. De tar fram den sanning som du har inom dig.

Mata Mandir lär även ut gatka, en uråldrig kampsport. Han lät oss prova idag och det var riktigt häftig. Vi började med att få till fotrörelserna, sedan armrörelserna och sedan ett mantra på detta. Aerobics, släng dig i väggen =)

Jag bad Mattias ta några bilder när jag visade vad vi lärt oss:

  IMG_2132

IMG_2133

 IMG_2134 

 IMG_2136

 

Jag har haft ännu en fantastisk dag i mitt liv. Jag hoppas att din varit precis lika bra! Nu blir det mys i soffan med maken, rött te och melodifestival. Mina sinnen orkar inte ta in så mycket mer idag. Imorgon ringer klockan 04:30 och en förväntansfull Jessica kliver upp för att se vad dag nummer två med Mata Mandir Singh bär i sitt sköte.

No comments:

Post a Comment