Sunday 13 March 2011

Tröttis.

Idag var det kämpigt att hålla sig vaken. Vår söte men ack så busige katt höll oss vakna i natt och vid fyra gick jag upp. Jag har inte gjort någon morgonyoga sedan i januari så det kändes tufft att göra detta klockan 6 efter en trasig natt. Dagen var precis lika intressant som igår men det var en trött Jessica som åkte hem från yogan idag. 

Idag var jag sugen på gröna linser så när vi kom hem lagade vi en enkel och väldigt god rätt. Ingredienser:

  • 125 gram okokta linser som kokas i 20 min
  • Ett paket passerade tomater ( det går ju lika bra att hacka tomater själv men ibland vill man ha något enkelt )
  • 1 stor gul lök
  • vitlöksklyftor efter behag ( vi tog tre idag =)
  • basilika
  • oregano

Hacka löken och pressa vitlöken. Lägg allt i en kastrull. Fyll på med vatten så att det täcker botten. Krydda med basilika och oregano. Låt koka upp och tillsätt sedan de kokta linserna. Servera till basmatiris. Jättegott!

Nu har maken och jag kraschat i soffan. När maten har sjunkit undan blir det lite te och så skall jag läsa lite böcker och surfa runt lite och uppdatera mig om vad som hänt under helgen.

Hoppas helgen har varit fin och att våren stått utanför dörren!

No comments:

Post a Comment