Sunday 27 March 2011

Löpartights och yoga.

Jag hade tänkt köpa vårstövlar idag men det verkar vara lite ont om den stilen jag söker. Högskaftade, släta stövlar. Jag får ha tålamod eller så får jag tänka nytt. Kanske skall jag möta våren med annat på fötterna? Jag är väldigt förtjust i stövlar dock så det återstår att se ;) Däremot köpte vi löpartights till Mattias. Det är så roligt för jag har fått honom att förstå tjusningen i löpning. Han gjorde tidigare som många andra; gav sig ut och gav järnet, med blodsmak och avsmak som följd. Jag introducerade lågpulsträning för honom. Det innebär att man håller ett tempo som håller pulsen nere. Det är både behagligt och skonsamt för kroppen. Efter ett tag kan man springa snabbare med bibehållen låg puls.

I början av min löparkarriär sprang jag i vanliga joggingbyxor som fladdrade runt benen. Det var inte särskilt smidigt när man sprang i ur och skur. Efter ett tag investerade jag i ett par tights och oj vilket lyft det var! Benen svävade liksom fram till skillnad från när man fick kämpa mot vindfånget som joggingbyxorna innebar.  Det skall bli väldigt spännande att höra vad han tycker om sina tights när han invigt dem!

Min äldste son tycker oxå om att springa och jag hoppas att hela familjen kan springa tillsammans så småningom.

För mig blir det ingen löpning på några dagar eftersom förkylningen härjar i min kropp. Däremot tänker  jag göra lite yoga nu.

Hej så länge!

2 comments:

  1. Hej!

    Jag vill rekomendera dig en bok om du inte redan har läst den, Haruki Murakami, Vad jag pratar om när jag pratar om löpning.

    mvh//Mirjana

    ReplyDelete
  2. Hej Mirjana!
    Tack så jättemycket för tipset! Hittade en recension på DN och den verkar riktigt intressant!

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete