Monday 28 March 2011

Yogaklass och feber.

Mot slutet av telefonmötet började jag känna mig sämre. Jag fick dock en kick efter att mailet om att jag skall hålla yogaklasser på min arbetsplats gått ut. Inom en timme var alla platser tagna =)) Jag önskar att det fanns plats för fler! Jag börjar dock med 15 så får jag se om det går att få in fler sedan. När glädjen över detta stillats och alla var tillagda på anmälda-listan och en reserv-lista hade upprättats gjorde sig kroppen påmind om sitt tillstånd igen. Febern har fortsatt uppåt och huvudet känns som det skall brinna upp. Så nu har jag tagit plats i soffan.

Med varmt vatten och pitta-te:

 IMG_2205

 

IMG_2207

Tulpaner att titta på =)

IMG_2208

Tidningar att inspireras av =)

IMG_2209

Senaste numret av Hälsa med en artikel om Ericas väg till Raw Food =)

Jag hade rätt koll på Ericas väg till Raw food tidigare. Hon berättar nämligen om det i sin första bok: Raw Food på svenska. Men det är ändå inspirerande att läsa om henne. Hennes energi liksom strålar genom tidningen =)

En go katt som passar på att använda mina tofflor när jag inte har dem =)

IMG_2210

Sen lyssnar jag på yogamantran. Just nu hör jag på Ra Ma Da Sa Sa Say So Hung, som är ett helande mantra. Kan väl passa bra så här i sjukdomstider. Du hittar det genom att söka på Spotify och artisten är Snatam Kaur. Väldigt stilla och vackert.

Vidare gläds jag åt det faktum att enligt Annikas teori så börjar min  kropp bli stabil eftersom den nu tar hand om virus. En skön tanke tycker jag =) Här skall läkas å det grövsta =) Allt fokus är inte längre på att stänga av tarmen utan fokus kan  läggas på att ta hand om virus. De elaka virusen dör enklare vid högre temperatur. Även cancerceller dör vid högre temperatur. Så det är bra att ha lite feber emellanåt för att städa =) Jag vårstädar =)

No comments:

Post a Comment