Thursday 17 March 2011

Dagens outfit.

Jag är lyckligt lottad som kan distansarbeta emellanåt. Det passar mig utmärkt. I synnerhet nu när jag börjar lära mig mer och mer om hur min tarm fungerar. Stress och oro är inte bra. Jag stressar ibland upp mig på morgonen, det är för att vi skall köra barnen genom rusningstrafik på morgonen och det oroar mig ( det slipper vi i sommar när vi flyttar =)). En känslig tarm mår ännu sämre av stress. Därför är det välgörande för mig att kunna arbeta hemifrån emellanåt. Min morgonfika idag bestod av en kvarts meditation. Efter det har dagen gått som en dans! Eftermiddagsrasten byttes ut mot en stund i solen med uppkavlade byxben:

IMG_2141Min dag:

  • Meditation – check
  • näringsriktig hemlagad lunch – check
  • en stund i solen – check
  • en massa arbete avverkat – check
  • avslappnad och skön hela dagen – check

No comments:

Post a Comment