Thursday 31 March 2011

På väg åt rätt håll =)

Äntligen börjar jag känna mig bättre! I går var en riktigt dålig dag och jag sov bort nästan hela dagen. Det är fortfarande sängläge som gäller men hjärnan börjar kännas lite mindre luddig i alla fall. Jag har roat mig med att kolla roliga klipp på Youtube. Jag älskar Mia och Klara och har fått skratta så att magen fått jobba emellanåt. Skönt. Skratt helar ju. Att tillaga en lunch känns fortfarande långt borta så jag håller mig till min kära mixer. Maken gjorde en jättegod smoothie innan han åkte till jobbet och jag har precis gjort ett mellanmål som bestod av en variant av mungbönsvälling:

  • 2 bananer
  • 1 dl groddade mungbönor
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1 msk riven kokos
  • vatten

Allt mixas till en mjölkvit vätska. Det river gott med vitlöken skall ni veta ;) I eftermiddag är jag sugen på att göra en variant på bananer och kakaonibbs. Festa loss lite ;) Till lunch tror jag att jag mixar mig en rödbetssoppa. Jag har tagit fram mina recept från Ann Wigmores bok ( drottningen av levande föda ) och låtit mig inspireras. Vi har finfina ekologiska rödbetor i kylen som bara väntar på att få ätas upp =)

I övrigt har min flaska med Vita Biosa kommit. Fast den ligger på postens utlämningsställe. Jag vågar dock inte ge mig ut och hämta den för jag vill inte riskera att febern stiger igen. Jag kan lika gärna vänta någon dag. Tålamod ;)

No comments:

Post a Comment