Saturday 5 March 2011

Har du koll på dina utgifter?

Jag fick världens sötaste telefonsamtal från min 7-åring idag. Han berättade ingående hur det hade sett ut när han skötte magen. Min älskade lille skrutt hade influensa under sportlovet och sedan kom han aldrig riktigt tillbaka. Han var trött hela tiden. Så råkade jag se att han hade diarré (när barnen torkar sig själv har man inte lika bra koll längre) och då förstod jag varför han var så trött. Han är hos sin far nu och när jag ringde och frågade i morse om magen hade blivit bättre hade han inte varit på toaletten så han visste inte. Sedan ringde han upp mig lite senare och berättade att allting hade sett jättebra ut =) Jag har förklarat för honom att bajskorven (känsliga läsare kan titta bort ;) skall se ut som en banan i formen. Sen skall det inte finnas några osmälta saker i det som kommer ut. Att ha koll på sina utgifter är ett utmärkt sätt att läsa av sin hälsa och därför något jag anser vara väldigt viktigt att lära mina barn. All hälsa börjar i tarmen.

No comments:

Post a Comment