Saturday 5 March 2011

Yogarum eller vårt nya hus.

Hej alla härliga!

Idag är det verkligen vår i min del av landet. Helt fantastiskt! Maken och jag promenerade till vårt lokala Thaiställe, det bästa i stada, och åt lunch där. Ikväll skall vi ut och fira vårt nya hus. Det blir indiskt och sedan bio. Jag tror jag nämnde något om att vi skulle titta på ett hus. Nu är det vårt =) Vi flyttar in i sommar. Gissa om jag kommer njuta av att göra yoga här:

5640456 Vardagsrummet i vårt nya hus. Bilden från mäklaren.

Huset är både praktiskt och vackert. Öppna ytor, vilket vi älskar. Sen finns det en braskamin och äntligen skall jag få badkar igen!!!

5640457 Badrummet i vårt nya hus =) Bild från mäklaren.

En rejäl tvättstuga får vi oxå. Det huset vi bor i nu är jättefint men inte alls så praktiskt som det vi skall flytta till. Tvättstugan är t ex pytteliten och jag vill ha ett rum där strykbrädan kan stå uppställd.

Det bästa av allt är naturligtvis att vi kommer att bo i samma kommun som pojkarnas skola! Inget mer körande i rusningstrafik för att ta pojkarna till och från skolan. Inget mer “nej det går inte idag” som svar på pojkarnas fråga om de kan leka med någon i klassen efter skolan. Det känns jätteskönt i mammahjärtat =)

2 comments:

  1. Oj vilket vardagsrum. Otrolig rymd!Grattis till husköpet!

    ReplyDelete
  2. Tack Anna, det känns så himla bra!

    ReplyDelete