Monday 28 March 2011

Förkylt.

Sitter hemma framför datorn med pitta-te och vatten. Pitta-te för att hjälpa magen som verkar sätta fart av viruset. Vatten för att jag har feber. Just nu har jag ringt in till ett möte på jobbet. Jag är projektledare så det kändes viktigt att vara med. Nej missförstå mig inte. Hade jag varit sjukare hade jag inte arbetat. Så viktig är jag inte. Däremot tror jag inte det är bra att ge mig ut i trafiken och stressa utan jag håller mig i hemmets lugna vrå. Just nu har mötet paus, därav min möjlighet att skriva här. =)

I övrigt blir det bara lättsmält mat och smoothies för mig idag. Kroppen skall inte behöva ta hand om mat. Kroppen skall få kämpa med virus =) Det är en grymt skön känsla att bara flyta med. Istället för att misströsta och streta emot. Jag använder ju samma taktik vid menstruation nuförtiden och då blir allt så mycket enklare =) Kroppen har ett arbete och mitt jobb är att underlätta det.

Hoppas ni, till skillnad från jag, kunnat vara ute i vårsolen som åtminstone skiner utanför mitt fönster =)

No comments:

Post a Comment