Saturday 12 March 2011

Högt pris för en avstickare och socker i sojamjölk.

Jag är lite insnöad på socker just nu. Hoppas ni har överseende. Man kan ju nästan tro att jag är sockerberoende ;) Men först tillbaks till maten igår. Jag gjorde ju en avstickare och åt ute på lunchen igår. Jag hade en diskussion med kocken på thairestaurangen om sockret. Jag gissar att jag skulle ha frågat vad mer som användes förutom sockret för min mage var en katastrof i morse! Min mage håller på att stabilisera sig och det är grymt häftigt. Tidigare var det alltid dåligt så jag reagerade inte liksom. Det var så det skulle vara. Numera accepterar jag inget annat än perfekta utgifter =) Jag är inte där ännu men jag har absolut koll på när läget blir sämre. Som i morse. Thairestaurangen från igår är därav numera bannlyst.

På yogan idag serverades som vanligt det fantastiska yogitet. Det är så fantastiskt gott men jag tror det är för starkt för min mage just nu. Därför tog jag lite sojamjölk i. När jag drack smakade det jättesött! Jag läste på paketet och sojamjölken innehöll socker! Bara att hälla ut giftet. Sen tog jag en kopp rent te men jag fick ont i magen av det. Just nu kan jag inte dricka det starka yogitet. Det är bara att acceptera.

Dagens absolut bästa var att en av mina yogakamrater läst på min blogg och känner igen sig precis i det jag skrivit om sockret. Så nu skall hon försöka hålla diet. Ingen är gladare än jag om ännu en människa kan få börja sin väg mot ett friskare och mer energirikt liv!

När jag kom hem idag hade maken gjort en jättegod gryta. 

IMG_2124

Och tänt en massa ljus..

IMG_2128

Det är lycka att komma hem till något sådant!

2 comments:

  1. Hej Anna!
    Din kille verkar duktig på att laga mat! tänkte bara tipsa dig om Pukka te som är så gott. Jag tål faktiskt kaffe bättre än te men just Pukka är milda och fina och de är godast om man inte tar i någon soja-,ris-, eller havremjölk.Min ayurvedaläkare tycker jag ska dricka just Pukka detox eller revitalise (vilket passar just mig) Hon skulle aldrig rekommendera det om teet inte var av den allra bästa kvalite. Det är skillnad på olika teer även om de alla är ekologiska. Pukka Detox har vunnit pris för bästa smak och finns att köpa på Coop.Väldigt fin förpackning har det också. Gå in på Pukkas hemsida så kommer du bli övertygad om att de som tillverkar teet är riktiga idealister som bara nöjer sig med det allra bästa!

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Oj, det har jag aldrig hört talas om! Det får jag kolla upp! Tack för tipset =)

    ReplyDelete