Sunday 6 March 2011

Raw Kolasås och Meditation.

I går hade maken och jag en alldeles fantastisk dag. Den avslutades med otroligt god indisk mat och ett filmbesök. Filmen var inte direkt en Oscars-vinnare men det viktigaste var att vi kom ut och gjorde något mysigt tillsammans. Vi njöt varje minut. Eftersom det är så få saker som jag tål om jag kikar på en restaurangmeny idag provade jag räkor igår. Dock kan jag säga att det inte smakar något särskilt längre. Grönsaker är ju så oerhört mer intressanta smakmässigt. De har ju en egen, personlig smak! En räka smakar ju bara segt =)

Det har snart gått en månad sedan jag slutade äta allt jag inte tål. Jag har inte slarvat en enda gång. Härom kvällen åt jag två bitar mörk choklad. Jag tål choklad men inte socker. Så jag fick i mig lite socker (socker står oxå på min svarta lista) men jag tycker att jag får godkänt för detta =)

I går kväll blev jag så grymt sugen på Raw Kolasås. Senast jag åt det var när jag var på Living Food i Valdemarsvik. Så igår lade jag cashewnötter och dadlar i blöt för att göra lite kolasås till oss. Vad vi skall ha till vet jag inte riktigt =) Är lite sugen på att göra någon slags glass. Fick ett tips om att man kan använda kokosmjölk. Så jag tänkte mixa kokosmjölk med frukt och eller bär och frysa in och testa. Bananerna är slut så jag har inte dem som bas. När man gör kolasåsen häller man av vattnet från cashewnötterna och mixar dessa tillsammans med dadlarna. Blötläggningsvattnet från dadlarna däremot använder man för att att bestämma konsistensen på kolasåsen!

IMG_2113 Cashewnötter och dadlar – som skall mixas till kolasås =)

Solen skiner idag från en underbart blå himmel. Vinden är stilla så det blir till att njuta av en härlig promenad. Om jag inte haft röda dagar hade jag nog tagit en lätt löprunda. Jag älskar att springa och nu har ju isen försvunnit på det flesta platser. Dessutom skall jag absolut meditera idag!

No comments:

Post a Comment