Sunday 27 March 2011

Ljuvlig start på dagen.

När chocken över att vi sovit så länge stillats av upptäckten av sommartid tassade jag ner och pressade en apelsin. Det blev ett halvt glas solgul juice som fick åka ner i min mage. Sen upptäckte jag att en av våra mangosar var mogna och då är det fest =)

IMG_2195 3 bananer och 1 färsk mango

Sen i med linfrön och rejält med babyspenat och låta mixern jobba:

IMG_2196

Den här veckan har vi varvat med babyspenat, romansallad och fryst grönkål. Jag längtar efter att det skall finnas mer färskt bladgrönt att variera med.

Maken är ute och springer. Jag hade gärna följt med men min kropp tycker det är läge att vara förkyld. Sedan jag slutade att äta allt jag inte tål (8 feb) har jag varit förkyld 2 gånger. Innan dess var det ett år sedan. Jag tröstar mig med att jag läst om många som slutat att äta det de inte tål att de fått förkylningar och annat under resans gång. Att kroppen helt enkelt passar på att rensa ut gammal skit.

Jag älskar att börja dagen med en smoothie. Min kropp mår så bra av det. Har man som jag haft en känslig mage är det underbart att äta något som över huvud taget inte ger någon som helst reaktion i magtrakten. Dessvärre sågas frukten emellanåt av hotet kring fruktos. Inget kan få mig att släppa frukt. Det är livselixir. Jag tänker aldrig överge något som ger min kropp och mitt sinne så mycket glädje. Det finns få saker i matväg som är vackrare eller smakar bättre än våra frukter.

Smoothie-skål på er =)

No comments:

Post a Comment