Thursday 31 March 2011

Giftfritt nagellack.

Jag har alltid tyckt om att pyssla med mina naglar. Jag fick det efter min mormor. Jag gillar långa naglar. Ibland får jag frågan om det inte är besvärligt att skriva på tangentbordet med långa naglar men jag känner mig obekväm med korta så det är inte ett alternativ. Jag använde i princip alltid nagellack förr. Men sedan jag börjat ta fler och fler steg mot ett giftfritt liv har det känts fel att kladda på stinkande nagellack på mina naglar. Emellanåt har jag saknat nagellack, som när jag sett en riktigt snygg fransk manikyr ;) Men jag har släppt tanken igen när jag minns hur illa det luktar och tänkt att det kan aldrig vara bra. Idag googlade jag lite och hittade det här nagellacket:

suncoatSå här står det om Suncoat: “Suncoats vattenbaserade nagellack är baserade på vatten i stället för kemikalier. Det innehåller inte formaldehyd, phtalater, toulene, acetate, alkohol eller syntetiska färgämnen.” Jag hittade lacket på www.softskin.se. Det låter inte så dumt tycker jag. 

Någon som har testat detta eller någon liknande, giftfri variant?

IMG_2233Mina naglar, som saknar nagellack emellanåt.

No comments:

Post a Comment