Thursday 17 March 2011

Framsteg utan komjölk!

Nioåringen har nu varit helt utan komjölk i snart en månad ( vi har ingen komjölk här sedan i somras men han har fått det i skolan och hos sin pappa ). Han har emellanåt haft så ont i sin lilla mage men vi har inte helt kunnat sätta fingret på vad det är. Det har varit lugnare när han varit hos oss.. Men eftersom en allergi kan ge symptom ett bra tag efteråt är det svårt att spåra källan. Det som har hänt är nu att han aldrig har ont i magen längre ( dessvärre var han tvungen att ta en penicillinkur för en tid sedan, då fick han naturligtvis ont i magen, vi kompenserade dock med probiotika ) och han är inte samma tunnis som han alltid varit! Jag märkte det så tydligt nu när jag inte sett honom på en och en halv vecka. Han har fått flytta klockan två hål och hela kroppen har fått lite hull. Jag frågade honom idag om han känt någon mer skillnad och han svarade: Ja, jag känner mig gladare mamma och jag har mycket mer energi!

Det känns så gott i mammahjärtat! Jag lovade honom för en tid sedan att vi skulle gå till botten med det här. Man ska inte ha ont i magen och avföringen skall vara perfekt! All hälsa börjar där!

No comments:

Post a Comment