Saturday 26 February 2011

Life you master with a smile.

Jag gillar klokheterna som står på etiketten till tepåsarna. =) “Life you master with a smile” stod det på min idag och det är så sant. Tänk så många gånger min bror och jag har skrattat oss igenom tuffa situationer när vår mor ( som  är bipolär och har schizofreni ) gjort och sagt märkliga saker. På makens etikett stod det idag: “Great people still have childrens heart”. Det är också så sant.

Imorse vaknade jag först av alla i familjen. Jag gick ner en trappa för att testa yogaformen. Tände ljus:

      IMG_2078 

Sen tonade jag in och gjorde Sat Kriya. Jag orkade bara göra i 2 min drygt. Innan jag blev sjuk var jag uppe i 11 min. Efter detta vilade jag och sen gjorde  jag Lugna hjärtats meditation och Yoga för healing. En väldigt fin start på dagen. Jag är naturligtvis inte i form ännu men nu finns det bara en väg och det är uppåt!!! =)) Tänk så bra jag kommer må till sommaren med yoga och enbart mat som är snäll mot min kropp!

Därefter frukost med min härliga familj, smoothies till samtliga och gröt till pojkarna. Allihop tog sina D-vitaminer också. Sen en liten stund med grönt te och det här blogginlägget:

IMG_2089

Nu lite oglamorösa saker som att damma och städa toaletter ;)

 

Ha en härlig lördag!!!

No comments:

Post a Comment