Saturday 19 February 2011

Lördagsmys.

Mattias hade filmkväll med sina kompisar igår och något har definitivt hänt med min sömn. Jag kunde sova trots att det satt ett gäng på våningen ovanför. Hoppas, hoppas att detta är något bestående =)) Jag har varit så lättväckt i hela mitt liv men den senaste veckan har jag sovit som en stock. Termometern visade 37.5 i morse och jag är en 36.5:a i frisk tillstånd så helt kurant är jag inte. Jag hade en väldigt snygg whiskeyröst innan jag sjöng upp mig oxå. Det får bli lättsmälta saker idag dvs mycket mixat. Allt för att kroppen skall kunna ägna sig åt att bekämpa förkylning istället för att jobba med mat som skall brytas ner.

Barnen är hos sin far och det är alltid lite jobbigt att inte vara med sina barn när de är sjuka. Dock har jag fått rapport om att lillkillen, vars feber steg till över 39 grader i går kväll igen, var lite bättre idag och lekte.

Min kropp längtar verkligen efter morgonsmoothien nuförtiden och dagen skulle inte vara den samma utan den. Jag är så tacksam att jag tål alla frukter vi brukar ha i smoothien.

Dagens smoothie innehöll bl a frysta jordgubbar. Mums! =))

IMG_2025

Naturligtvis bladgrönt, annars är det ju ingen grön smoothie =)

IMG_2026

Och dagen till ära, det är ju ändå lördag; raw kakaonibbs! =)

IMG_2028

Det är en hel del äpplen i oxå. Ekologiska äpplen är så vackra. De har personlighet:

IMG_2035

Nu skall vi ta en promenad i det vackra vädret. Solen skiner från en klarblå himmel och det går liksom inte att motstå. Resten av dagen kommer att ägnas åt mys och en del administration såsom att se över pensionssparande och liknande. Vi har gjort en lista över vad som skall betas av i helgen. Vi tycker båda om att planera och få bocka av.

Hoppas solen lyser på er oxå kära läsare, var ni än befinner er!

No comments:

Post a Comment