Tuesday 15 February 2011

Idag är första dagen av resten av mitt liv.

God morgon alla härliga läsare!

När jag var liten hade jag en plansch på väggen i mitt rum på en liten flicka och ovanför henne stod det: Today is the first Day of the rest of your life. Flickan på bilden var väldigt lik mig och jag tror det var därför mamma och pappa köpte den till mig.

I morse när jag gjorde i ordning smoothie och tog fram mina tillskott i form av D-vitamin och B12 for denna tanke så starkt igenom mig. Idag är verkligen första dagen på resten av mitt liv. Jag känner och känner till människor som läkt sig själva genom kostomläggning. Våra kroppar är så fantastiska i sin strävan efter balans. De är inte långsinta och bittra över hur vi levt fram till idag. Därför finns det ingen anledning för mig att gräva ner mig i det som har varit. Min kropp har redan glömt och den blir så lycklig om jag börjar idag.  Så mina vänner, nu är det dags att ödmjukt förse min kropp med det den behöver för att läka sig. Jag har ju redan gjort en hel del som att utesluta schampo och läskiga konstgjorda hudkrämer. Vidare har ju min konsumtion av gluten, mjölk och ägg varit ett minimum det senaste halvåret. Nu är det nolltolerans som gäller.

Så här vacker var himlen i morse. IMG_1959

Idag är första dagen av resten av mitt liv.

 

Ha en helt underbar tisdag!

No comments:

Post a Comment