Sunday 13 February 2011

Medvetet ätande.

Jag har varit så van vid att ha ont i magen att jag inte har reflekterat så mycket över det. Nu försöker jag äta med medveten närvaro. Igår t ex fick jag riktigt ont i magen när jag åt min medhavda lunch. Jag trodde att det kanske var så att yogitéet vi får på utbildningen var för starkt för mig. Därför skippade jag téet idag. Men jag fick lika ont i magen idag. Allt utom mungbönor som låg på min tallrik är jag inte allergisk mot enligt testet. Mungbönor testade man inte mot. Det vore väl tusan om jag är allergisk mot denna otroligt nyttiga böna! Ur led är världen…  Hursomhelst, jag kommer inte att äta mungbönor på ett tag. Efter yogan köpte jag med mig indiskt. Det brände i munnen av kryddorna men i magen kändes bra. Skönt!

Hm… Mattias och jag hade ju som drivkraft att äta hälsosamt nu innan det var försent. Innan man drabbas av någon sjukdom. Little did I know att jag redan var där… MEN det skall ju gå att läka det här men jag hade tyckt om att kunna äta en semla då och då. Jag älskar semlor! Jag åt 13 stycken förra säsongen… De innehåller dock allt jag inte tål; mandel, mjöl, ägg, mjölk, jäst.

The only way is up!

Hoppas att ni haft en alldeles strålande helg! Mina älskade ungar anlände i eftermiddags och nu har vi sportlov resten av veckan och det är härligt!

No comments:

Post a Comment