Monday 21 February 2011

Kylig måndag.

Hej på er! Hoppas ni haft en fin måndag. Jag hade möte på förmiddagen som kändes viktigt att vara med på men efter det åkte jag hem för att kunna snyta mig och hosta i lugn och ro. Skönt att ha ett jobb med sådan möjlighet. Eftersom jag då hade tillgång till mixer passade jag på att mixa min lunch. Det blev kokt potatis, gurka, en massa bladgrönt, äpple och avokado. Allt mixades till en soppa =) Till detta serverade jag surkål.

 IMG_2041

Det blev lite av energisoppa faktiskt. =) 

Efter lunchen bänkade jag mig i soffan med katten, laptopen och en mugg varm choklad och jag fick faktiskt massor gjort! Skönt!

IMG_2043

Varm choklad:

    1. ta två teskedar ekologisk kakao och lägg i en mugg
    2. värm rismjölk
    3. ta lite av rismjölken och rör ut kakaon. Fyll sedan på med resten.

Inget tillsatt socker, dels för att jag just nu inte tål socker och för att jag aldrig varit en sockerjunkie =)

No comments:

Post a Comment