Thursday 3 February 2011

Mångalen.

Min menstruationscykel följer månen. Jag har ägglossning vid fullmåne och blöder vid nymåne. Enligt ayurveda är det här tecken på god balans. Härligt att den delen är i perfekt balans =) Nej jag använder naturligtvis inga p-piller, spiral eller liknande. Tycker inte om saker som manipulerar min naturliga rytm. När jag åt p-piller innan jag fick barnen var det så jobbigt att styras av de olika faserna som pillrena försatte mig i. Och nej det är ingen idé att tipsa mig om hormonspiral eller annat heller ;) Och nej jag tänker inte stoppa in ett främmande föremål i min kropp i form av kopparspiral. Jag vägrar =) Jag har bestämt mig. Rör inte min kropp!

Det coola är att jag har en applikation i min HTC Desire som talar om hur många dagar det är kvar till fullmåne respektive nymåne.

PQAAACnZpo6tRAhdOgP_1HRvbDWiX2eXTt1RJfNIvBaWxc6zcAwrqYmRZUmDCvXD37RSJiwl_EdcWp26SbJmJPZRCgQAzfqVaQqipC36Q5zIL6Ax5yoO5_BoqIaK

Har du funderat över vilken cykel du följer? =)

ps. När jag dejtade Mattias i början programmerade jag en Android-app i en emulator (=en sorts applikation som simulerar en telefon för jag hade inte ens någon Android då) där det stod “Jag älskar dig”. Jag gjorde en screenshot och mailade till honom. Tanken var att det skulle bli fler appar men sen kom yogautbildning och allt annat emellan ;) Tyvärr är min man en otroligt duktig programmerare så han har liksom tagit över konceptet och sitter och kodar i Android för fulla muggar. Men jag var först. Det är viktigt ;)

No comments:

Post a Comment