Wednesday 2 February 2011

En annan Jessica.

Jag följer ju Jess som bloggar på The Wellnes Warrior. Hon drabbades av en svår cancer i ena armen och stod inför valet att amputera den eller att inte överleva. Att få ett sådant besked som 20-årig levnadsglad tjej kan inte ha varit lätt. Efter noga övervägande valde hon bort den konventionella medicinska behandlingen. På bloggen kan du följa hennes resa. Nu har det även publicerats en artikel om henne i tidningen Profile. Det är så inspirerande att följa den här tjejen och hon är klok som en bok =)

Picture 4 Jess i en klänning gjord av ekologisk kål =))

2 comments:

  1. Intressant!vilken modig kvinna.Jag har också läst hennes blogg men inte riktigt läst och förstått hennes historia.Undrar om Gersonterapi finns i Sverige. Kaffelavemang har jag i alla fall hört talats om.Bra att veta om man skulle bli sjuk. Kan säkert vara bra att tillämpa deras kunskaper förebyggande men kanske inte så strängt program.

    ReplyDelete
  2. Hej Anna!
    Jag känner inte till om terapin finns i Sverige. Funderar på att köpa någon bok av Gersons någon gång och läsa.
    Det är precis så jag och min man tänker. Bättre att förebygga redan nu och följa den cancerhämmande kosten till 90% än att behöva ta till så tuffa metoder. Det är därför vi inte äter något animaliskt protein eftersom alla som använder kosten som medicin tar bort det animaliska proteinet från cancerpatienter. Jag tycker det säger en hel del om att det inte kan vara bra för oss att äta animaliskt protein i den stora utsträckning som vi faktiskt gör.
    Sedan finns det lite olika metoder, en del använder levande föda, andra äter tillagad mat ( som i Gersonmetoden ). Det gemensamma verkar dock vara uteslutande av animaliskt protein =)
    Och naturligtvis gluten =)

    ReplyDelete