Friday 11 February 2011

Debut som yogalärare.

I onsdags debuterade jag som yogalärare. Det kändes kanonbra! Jag körde helt efter konstens alla regler: intoning, uppvärmingsövningar, kriya, vila och meditation. Svägerskan var en väldigt duktig elev! När hon kom hade jag lagt fram en yogamatta, en filt och en kudde åt henne och jag hade min fårskinnsfäll. Jag hade tänt en massa ljus överallt och satt fram två lotusljusstakar och en liten buddha på vårt vita bänkskåp.

IMG_1928

IMG_1929

Jag tycker det flöt på riktigt bra. Dock behöver jag en tidtagninsapplikation som inte tillåter skärmsläckning så att jag kan kasta ett öga på telefonen emellanåt när jag vill säga något uppmuntrande till mina elever som att det är si och så få sekunder kvar =) Vidare inser jag vikten av att göra passet på egen hand någon dag innan. Jag har gjort Nahbi Kriya många gånger men det var förra omgångens läxa så vissa delar har fallit i glömska.

2 comments: