Monday 7 February 2011

Min första yogalektion!

På onsdag skall jag hålla min första yogalektion! Det blir en privatlektion för kära svägerskan. Det handlar om en tuff tjej som gjort 4 stycken Iron Man och tränar en hel del samtidigt som hon hoppat på en chefstjänst. Hon vill kunna köra yoga hemma och när det passar henne. Vi har resonerat lite fram och tillbaka om vad hon vill/behöver träna så nu tror jag att jag har upplägget klart. Det blir troligtvis några uppvärmningsövningar som jobbar med rygg och nacke följt av ett pass som arbetar på magen. Det är viktigt med starka bålmuskler vid exempelvis både löpning och simning som hon ägnar sig åt. Dessutom är det viktigt med ett starkt navelchakra när man skall leda andra personer så magpasset känns klockrent. Hon skall få två stycken mantra-meditationer med sig men dem avslöjar jag inte ännu. Vi skall dock inte enbart yoga utan diskutera tankar kring eventuella framtida affärer ihop =) Spännande!!!

Hoppas ni haft en härlig måndag och att dagen varit snäll mot er! Själv sitter jag på favoritplatsen i soffan med levande ljus och en kopp pitta-te =)

No comments:

Post a Comment