Monday 14 February 2011

Sportlov och surkål.

Idag började grabbarnas sportlov. Jätteskönt! Vi började dagen med att åka till Fram. En ekologisk affär i Göteborg. Tänkte när jag åkte hem därifrån att i framtiden är det förhoppningsvis så att majoriteten av maten i affärerna är ekologisk och att man får gå till särskilda affärer om man vill ha icke-ekologiskt och E-nummer. Förtvivlade lite över allt skräp när jag talade med min bror idag men han tröstade mig med att det ju har hänt jättemycket! Först diskuterades socker i youghurt och sedan började man uppmärksamma E-nummer. Nästa steg är förhoppningsvis mjölk och gluten. Tålamod är ju inte riktigt min grej… Sen vill jag ha en peng för att kunna gå till homeopater och andra som verkligen vill hitta orsaken till mina problem. Är trött på att betala skattepengar till ett system som inte hjälper människor. Är trött på alla kemikalier som de proppar i oss och ingen höjer ögonbrynen när människor får sina magar förstörda. Träffade en kille i höstas som efter en penicillinkur fick magen förstörd och fick leva på ris och kokt fisk i ett år ungefär innan det var läkt. Varför blir det inga rubriker kring sådant?

Nu till surkålen; jag har cravings efter surkål. Synd bara att “alla” skall lägga i så mycket saker. Jag vill ha det naturellt. Hittade Tistelvinds men de hade kummin i sin. Så det fick bli den här och den är ganska dyr… 42 kr för en liten burk…

IMG_1947Surkål innehåller mjölksyrabakterier och B12, bland annat =) 

Att åka till Fram stod kanske inte överst på listan för barnen men i morgon kommer min vän N. Min äldsta och alldeles härliga vän med sina tre barn. Två stora flickor i pojkarnas ålder och en liten kille som även är min gudson =))

No comments:

Post a Comment