Saturday 5 February 2011

Filmkväll.

IMG_1898 

Hej på er =) Ikväll är det filmkväll här hemma. I eftermiddags hade yngste sonen sitt 7-års kalas på ett museum här i stan. Allt var så proffsigt och de hade ett underbart kafé som jag hade älskat om det inte vore så att det inte fanns något utan gluten och animaliskt protein. Vi hade äldste sonens 6-års kalas hemma för 3 år sedan. Efter det bestämde vi oss: aldrig mer. Det är tyvärr så många barn som lider av sömnbrist och äter alldeles för dåligt att det är svårt att ha ett kalas inomhus. Sedan dess har jag outsourceat alla kalas. Till 9-åringen föreslog jag försiktigt att han kunde bjuda hem en handfull kompisar på filmkväll istället. Det nappade han på =) Knappt hade vi landat hemma efter 7-åringens kalas förrän 9-åringens kompisar dök upp. Lika bra att ta allt på en gång =) Först fick de lite att äta och sedan har de lekt en stund och just nu sitter de och tittar på film. Det känns så bra!!! 9-åringen är stolt som en tupp. Själv sitter jag i soffan på bottenvåningen med laptopen i knät och en trave böcker bredvid ( till höger i bild ). Böckerna är:

  • Food as medicine
  • Meditation as medicine
  • Få det gjort!
  • Flying apron’s gluten-free & vegan book
  • Min lärarmanual från yogalärarkursen

Jag vet, jag kommer inte hinna läsa i alla men ändå… =)

Yngste sonen ser på Shrek på en annan laptop bredvid mig i soffan och Mattias sitter nog och programmerar =) Hela familjen kommer att samlas när Mello börjar.

No comments:

Post a Comment