Friday 11 February 2011

Laga soppa på en spik och yogisk healing.

Laga soppa på en spik? Nej då, det är ju trots allt en hel del saker jag fortfarande tål. 

IMG_1938

Jag började med att hacka och fräsa lök, ingefära och vitlök i spiskummin, koriander, gurkmeja och svartpeppar. Sen fyllde jag på med vatten och skalad potatis. När det kokat i 10 min lade jag i blomkål och broccoli och lät koka med i några minuter. Lök, ingefära och vitlök innehåller en massa nyttigheter och gurkmeja skyddar våra cellväggar. Aptiten är tyvärr bortblåst men jag kämpar på.

I morgon och på söndag är det yogalärarutbildning igen. Den här gången blir det yogisk healing! Jag skall tala med Bhai Himat Singh, som håller i den här helgen, om han har några övningar/råd att rekommendera åt mig.

Humöret är inte riktigt på topp just nu men yogan kommer göra mig gott! Nu blir det filmmys i soffan!

Ha en härlig helg alla hälsosökande vänner!

No comments:

Post a Comment