Sunday 16 January 2011

Rensat i röran igen.

Jag vaknade kl 5:50 imorse. Utvilad efter att jag lade mig vid 22 igår. Jag längtar efter att yoga men jag försöker bromsa mig lite. Det var bara jag och katten vaken så jag knallade ner och gjorde min första frukost.

IMG_1778

Det blev vetegräsjuice och soluppgång. Receptet på soluppgång hittar ni här. Jag lade även i lite russin efter att bilden togs.

Efter frukosten kände jag lust att ta tag i röran i tvättstugan. Jag har mina groddar här så jag vill att det skall vara fräscht. Så här såg det ut på bänken innan jag körde igång:

IMG_1784

Det är vetekorn och mungbönor som håller på att groddas bakom den gula handduken respektive den vitblå. Rörigt, eller hur? Det ser inte alltid så illa ut men jag hade helt klart för många prylar som inte hade en egen plats.

Så här såg resten av tvättstugan ut:

 IMG_1783

Jag började med att ställa ut allt i hallen:

IMG_1785

Sedan fick alla prylar söka om sin plats och jag var väldigt sträng =) Det här är resultatet:

 IMG_1786 

På golvet fick endast kattmaten och en tvättkorg stå kvar. I fönstret har jag orkidéer som för tillfället inte blommar.

  IMG_1787

Mina groddburkar har nu gott om plats och enhetliga avlagda örngott(!) i vitt för att övertäckas med.

IMG_1788IMG_1789

Ordning och reda i skåpen oxå. Det gillar jag!

Det är så otroligt skönt att ha ordning och reda. Det är så skönt att göra sig av med prylar man inte behöver och framför allt: inte låta onödiga prylar komma in över ens tröskel!!!

 

Hoppas ni haft en fin söndag!

2 comments:

  1. Hej tjejen!
    Hur gör du din vetegräsjuice? Eller köper du färdig?

    Visst är det skönt med ordning och reda. Extra viktigt med ordning och reda i hemmet när man, som jag, har ett rörigt inre.

    Snygg bänkskiva ni har i eran tvättstuga. Den är väldigt lik den jag har i mitt nya kök, kanske till och med samma sort.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Hej =)
    Jag köper den i pulverform och blandar med vatten. Jag köper Ledins Hälsodryck på hälsokosten. När jag var på levande föda-kursen odlade vi eget vetegräs och pressade själva!

    Tack! Oj kul =)

    kram

    kram

    ReplyDelete