Monday 10 January 2011

Tillbaka på jobbet.

Oj, nu är jag pömsig. Klockan ringde 5 i morse och då tassade jag ner i köket och drack blutsaft och vetegräsjuice. Efter detta smorde jag in mig med sesamolja och satte duschen på kallt och gick in och ut, in och ut och väckte livsandarna skall ni veta =) Sen blev det Nabhi Kriya som jobbar mycket på magen och sägs öka ens beslutsamhet och självförtroende. Det är en bra kriya när man behöver få saker gjorda. Som exempelvis när man har halva huset fullt med ouppackade flyttkartonger. Fast nu är de flesta uppackade =) Själva yogapasset kändes ganska enkelt idag men meditationen är tuff. Det är långa Ek Ong Kar och den jobbar nog med mycket i mig just nu för jag är väldigt trött efteråt och får sitta kvar en stund och bara vila. På jobbet fick jag en skön lunchpromenad, jag försöker alltid komma ut en sväng i dagsljus när jag jobbar. Men nu ikväll är jag trött =)

Ansiktsbehandlingen i lördags kändes så lyxig, det är något jag skall unna mig oftare. Massagen var inte lika bra som den jag brukar få. Jag är nämligen bortskämd med att gå till en massör 1 gång i månaden under den mörka delen av året för att få en helkroppsmassage i 2h! Heeelt underbart. Hon bearbetar varje millimeter av kroppen. Ja nästan Winking smile Nu är Kim, som min massör heter, mammaledig så jag har lite abstinens. Hoppas hon kommer tillbaka till våren.

Jag önskar er en fin måndagskväll och till alla som börjat med nya sundare vanor: keep up the good work! =) ( Snart kommer era kroppar skrika efter  hälsosam mat =)

1 comment:

  1. Nu ska jag ställa den frågan som jag funderat över flera ggr när jag läst dina inlägg :) Varför smörjer du dig med oljan innan dusch och inte efter? Eller gör du både ock?
    Kram kram

    ReplyDelete