Friday 7 January 2011

Den utlovade efterbilden.

Ni som följt mig ett tag vet att jag berättade om vårt vardagsrum som var helt belamrat av flyttlådor, en soffa på kant, en bokhylla, ett extra matbord osv. Så här såg det ut:

IMG_1442

Och så  här ser du ut så här i juletid:

IMG_1643 

Mattias hade den grå tygsoffan och jag flyttade in med en brun skinnsoffa. På golvet ligger en svart matta. Inte helt enkelt att gifta ihop dessa tu. Däremot har vi kommit fram till att vi verkligen gillar vår soffhörna. Tidigare fanns bara den grå soffan, mattan och soffbordet och ingenting framför.

När grabbarna åkt till sin far har jag tänkt plocka undan julpyntet. Nu har det gjort sitt tycker jag! Sen kan vi planera för hur äktenskapet mellan den bruna skinnsoffan och den grå tygsoffan kommer att yttra sig. Kanske blir det något som får länka dem samman..? Kanske blir det en skilsmässa och någon ny soffa får ta någon av soffornas plats. Den som lever får se =) 

No comments:

Post a Comment