Wednesday 19 January 2011

Stå upp för din hälsa!

God morgon alla härliga hälsomedvetna läsare! =)

Idag måste jag bara tipsa er om den här länken. Det handlar om vikten av att inte sitta still för mycket. Det räcker inte att sitta en hel dag och ge sig ut på en löprunda i 30 min. Man måste röra på sig litegrann under hela dagen. Så höj upp skrivbordet alla kontorsråttor och skatta er lyckliga ni andra som får in naturlig rörelse under er dag! =)

Behandlingen hos min kinesiske läkare igår var för övrigt mycket bra. Jag återkommer och berättar mer.

Ha en härlig onsdag!

3 comments:

  1. Jag har börjat stå upp lite då och då på jobbet för att inte få så ont i nacke och skuldror. Att jag även kan tappa vikt genom att stå ökar ju motivationsfaktorn lite extra ;)

    Tack för tipset!!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vassego! Ja och att du dessutom förlänger livet måste ju öka motivationen ännu mer =)

    kram

    ReplyDelete
  3. Ja absolut...långt liv och hälsosamt liv låter alldeles utmärkt :)

    ReplyDelete