Saturday 8 January 2011

Chokladmassage.

God morgon på er! Hjälp så tomt det blev när barnen blivit hämtade av sin far igår. Jag var på vippen att bombardera er med en massa onödiga blogginlägg men jag stod emot ;) Istället röjde jag upp resterna av deras koja. Grabbarna är otroligt duktiga på att städa upp efter sig men den här gången hade jag bett dem att lämna det största virket i kojan till mig att ta hand om. Det består nämligen av övertaliga bäddmadrasser, sängar och täcken sedan vår mergning av två hem =)

Nåväl. Jag sitter nu i sängen med laptopen men har varit och druckit Blutsaft och ett glas vetegräsjuice. Pigg och glad och hungern suger i magen så snart skall jag göra vår frukostsmoothie. Har läst en stund i boken:

9186469002Den är så inspirerande! Vår familj är ju frisk men vi vill ha ett långt och friskt liv tillsammans, därför vill vi ha en hälsosam livsstil. Familjen i boken är inte vegetarian så där har vi inte samsyn. Att man skall skippa gluten och komjölkprodukter är vi dock rörande överens om =) Sen är den inspirerande på så många andra sätt. Jag har precis läst kapitlet om hur pappan får i igång hela familjen att springa tillsammans. Jag tycker det låter mycket sundare än att stressade föräldrar skjutsar sina barn till diverse aktiviteter. I somras sprang jag och äldste sonen tillsammans och han älskade det. Han var såå ivrig på morgonen att komma ut. När det är barmark ute skall vi komma igång igen. Jag längtar.

Idag skall jag utnyttja det presentkort jag fick av mina 3 grabbar i födelsedagspresent i somras. Det blir chokladmassage och ansiktsbehandling. Skall bli jätteskönt =))

No comments:

Post a Comment