Saturday 8 January 2011

Mitt guld.

IMG_1764Nypressad apelsinjuice.

 

Det blev färskpressad apelsinjuice till frukost idag igen. Mums =) Till detta drack vi en mättande och god smoothie:

  • 1 päron
  • 2 äpplen
  • 2 msk hela linfrön
  • Mycket frysta hallon!!!!
  • Ordentligt med cashewnötter som legat i blöt över natten ( nötter skall blötläggas för de är enklare för kroppen att bryta ner då och det är det vi vill uppnå, kosten skall vara enkel att ta hand om så kroppen kan kämpa mot virus och värre saker som vi INTE vill ha i vår kropp! )
  • 1 näve bladspenat ( fick inte plats med mer idag tyvärr )
  • vatten

Allt är naturligtvis, i så lång utsträckning det går, ekologiskt!

Mums, sa Mattias. Smakar som milkshake, fast god =)

Kan man börja dagen bättre??? Kroppen blir lycklig, jag lovar dig!

 

Innan frukost smorde jag in mig med mitt guld, ekologisk sesamolja över hela kroppen och tog sedan en dusch.

IMG_1766

Sesamolja. Mitt guld.

Fötterna brukar jag spara till efteråt för det blir lite halt i duschen med inoljade fossingar. Jag har sockor nära till hands och smörjer in dem noga, mellan tårna och över och runt naglarna. Sedan på med sockan. Detta håller mig varm hela dagen. Vidare är det jättebra att olja in fötterna på kvällen innan man skall sova. Smörj in och sätt på en socka. Jättebra mot hälsprickor! Sesamolja kan oxå användas mot torra slemhinnor. Lystring nu alla kvinnor som säkert någon gång i livet drabbats av torra slemhinnor på det allra heligaste stället =) För att avhjälpa detta doppar man en tampong i sesamolja innan läggdags och stoppar in den och har den inne över natten. Sov med en trosa med binda i så du inte får olja i hela sängen =) Detta råd har jag fått av min vän Hasse som är ayurvedisk hälsorådgivare. Det fungerar kan jag lova ;) =)

Perfekt att användas till ömtålig bebishud oxå. Jag önskar jag hade denna kunskap när jag smorde in mina barn med barnängens olja när de var bebisar.

Jag använder Kung Markattas ekologiska sesamolja som jag köper på Ica. Här kan du läsa om hur man gör när man mognar sesamolja.

No comments:

Post a Comment