Thursday 27 January 2011

Mitt tredje besök hos akupunktören.

Idag var jag hos Sophie för tredje gången och idag var det extra skönt =) Oj vad jag slappnade av skönt där under behandlingen. Jag känner att det har börjat hända mycket i min kropp oxå. Kroppen känns  lugnare. Jag gör framsteg, min tunga ser bättre ut! Så vi fortsätter på samma linje =) Jag skulle gå en sista gång om två veckor men kände att jag ville boka upp mig med ytterligare två. Vill göra det ordentligt. Känns finfint det här =) Sophie är en klok och bestämd dam och det passar mig perfekt.

Sen är jag så glad åt min yoga. Yogan är ett fantastiskt verktyg om man vill ha verktyg att läka kroppen med. Jag har lite meditationer nu som jag kan använda för att hjälpa mitt tredje chakra där mina bekymmer just nu finns. Inom kinesisk medicin pratar man inte om chakran men man delar in kroppen i tre delar som påminner om chakraindelningen. 

Jag märker oxå att när jag ätit ordentligt under en dag så har jag betydligt mer energi jämfört med en dag när jag inte gjort det. Det är så skönt att märka resultat!

Sitter nu med en kopp rött yogiskt te här. Rött te är bra på att lugna magar och sinnet. Att det har en positiv effekt på gasiga uppblåsta magar märkte jag förr när jag fortfarande åt mjölkprodukter och kunde drabbas av sådant titt som tätt. Då lindrade en kopp rött te på kvällen!

 

Imorgon är det fredag och då kommer mina grabbar =) Sen skall det mysas hela helgen och göras yoga i lagom tempo =) och ätas mat ;)

Hoppas ni har en angenäm helg framför er oxå!

4 comments:

  1. Gomorron:) Själv skall jag få bindvävsmassage och klassisk massage i morgon:) Men idag skall jag iväg och simma och basta mmmmmmmmmm.
    Kram Ulrika

    ReplyDelete
  2. Åh Ulrika det låter ju alldeles underbart! Vilken fantastisk start på helgen!!!
    kraam

    ReplyDelete
  3. Kinesisk medicin är så intressant. Jag undrar hur den överensstämmer med ayurveda när det gäller kost.Skulle vara kul att göra en jämförelse!

    ReplyDelete
  4. Ja, både Ayurvedan och den kinesiska medicinen är så intressant! Min akupunktör betonar vikten av att jag äter lättsmält mat. Annars har jag ingen aning om huruvida de har en liknande indelning i exempelvis doshor som Ayurvedan har. Jag känner en yogalärare som utbildar sig till akupunktör och det finns många likheter men även olikheter som ibland kan vara frustrerande =)

    ReplyDelete