Friday 14 January 2011

IgG/IgA-test utfört.

Jag sov som en prinsessa i natt =) Vi har haft ett lågfrekvent brummande ljud som stört åtminstone mig väldigt länge utan att vi har kunnat lokalisera det. Sådana ljud är av den typen som när det tystnar gör att man känner hur hela kroppen slappnar av. Man skall vara aktsam med oljud på natten eftersom det inte är hälsosamt för hjärtat. Det finns studier som visar att exempelvis hjärtinfarkt ökar om man bor nära en motorväg. Hursomhelst, eftersom jag var övertrött igår och lite allmänt besviken över min kropp som inte är lika snabb som tanken i sitt tillfrisknande ;) var Mattias snäll nog att stänga av det mesta i huset och vi hittade orsaken till ljudet. Det var en subwoofer ( eller vad sjutton det heter, ni får ursäkta mig men media-pc utrustningar är inte mitt stora intresse ) som står precis ovanför vårt sovrum som var boven i dramat.

Nåväl, glad i hågen efter en skön natts sömn jobbade jag effektivt på förmiddagen och sedan for jag till min vän C som hade lagat en alldeles utsökt mungbönsgryta. Efter maten stack hon mig i fingret för att få blod till testet som skall skickas in. Jag är verkligen nyfiken på resultatet! Det dröjer 2-3 veckor innan jag får veta. Nu kommer jag få svar på huruvida jag tål havre, broccoli, blomkål, tomat osv. 96 ämnen har jag för mig att man testar mot. Jag lovar att återkomma när jag fått resultatet!

Tanken är att utesluta de ämnen man är överkänslig mot så att tarmen kan läka.

Om någon är intresserad av att ta ett test så kan jag säkert hjälpa till att tipsa om någon som finns i din närhet och kan utföra detta.

Jag har frågat C om hon vill göra ett gästinlägg om läckande tarm och hon tackade ja. Så nu väntar jag på att hon skall få en lucka i sitt schema och känna sig inspirerad att skriva om detta!

1 comment:

  1. Hej! Jag är väldigt intresserad av att göra ett sådant test. Hur kan man kontakta dig? Min mail är stellasvan@hotmail.com. Med vänlig hälsning, Stella

    ReplyDelete