Friday 21 January 2011

Sprudlande fredag.

Det spritter i hela mig. Har haft en rolig dag på jobbet, inte minst på grund av att jag har så härliga kollegor. Sen bestämde jag mig för att åka förbi hälsokosten en sväng och dessutom  hämta mina böcker som kommit =)

Här är dagens skörd:

IMG_1827

Från vänster:

Food as medicine av Dharma Singh Khalsa. Dharma är läkare och utövar kundaliniyoga. Skall bli väldigt spännande att läsa!

Meditation as medicine av Dharma Singh Khalsa och Cameron Stauth.

Dharma är alltså både läkare och yogi. Härligt!!! =))

Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet. av David Allen.

David står bakom GTD-getting things done. Det fanns en uppsjö av böcker av honom nu så jag tog en som var översatt till svenska eftersom jag tror att det kanske är hans första bok. För otålig att göra efterforskningar just i det fallet =) Och nej, var inte oroliga, jag skall inte försöka klämma in fler saker i mitt liv. Jag hoppas få hjälp att med omsorg välja det som faktiskt är viktigt och när jag väl gör det vara fokuserad och effektiv.

Flying Apron´s Gluten free & vegan baking book av Jennifer Katzinger.

Yes! Inte lätt att hitta kokböcker som är både mjölk- och glutenfria =) Me like =)

På hälsokosten köpte jag

  • D-vitamin från Holistic som Anna tipsade om
  • ProBion
  • B12
  • Aloe Vera. Aloe veran är så intressant så den får ett eget inlägg!

Nu väntar jag på att Mattias skall komma hem med thaimat =)

 

Hoppas ni är lika sprudlande fredagslyckliga som jag är!

2 comments:

  1. Den där Dharma Singh Khalsa verkar väldigt intressant!Tack för tipset.Du frågade hur mycket D-vitamin som rekommenderas för barn.Nu har jag hittat lite information:(En tablett från Holistic innehåller ju 2000 IE, kanske går att ta en till barn varannan dag eller dela den?)

    Europeiska kommissionen bedömer att 2000 IE av D3 för vuxna och 1000 IE för barn är en nivå som med marginal är säker. Det finns studier som tyder på att 4000 IE per dag är ännu bättre.

    Sammantaget finns det mycket som talar för en allmän rekommendation av tillskott med D3-vitamin och det finns inte någon anledning att vänta på att ytterligare och större studier ska publiceras.

    Informationen hittade jag på denna blogg där det går att läsa mycket bra information om D-vitamin.Bloggaren är tyvärr inte vegetarian men kunnig.

    http://johannaskost.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Hej Anna!
    Tack så jättemycket!
    Ja, Dharma är verkligen intressant. Jag har läst förordet och kikat på meditationer på 3:e chakrat.
    Jag skall kolla in Johannas blogg!

    Ha det fint! =)

    ReplyDelete