Friday 28 January 2011

Helgen har börjat med en mumsig smoothie.

Mmmm myser. Helgen har börjat och tulpanerna står snittade och väntar på att släppas ut ur sin plast så de kan förgylla vår tillvaro resten av helgen:

IMG_1834

När vi landat hemma, grabbarna och jag och hallen är full av deras saker brukar vi ta en styrkande och uppiggande smoothie. Idag lade jag i kakaonibbsen oxå. Mums!!!

IMG_1835

Ögonblicket innan jag trycker på knappen och allting blandas till en fantastisk smakupplevelse och en orgie i nyttigheter =)

Jag har sagt det förr och jag säger det igen… visst är den här maten vacker! ( jämför uppstekt grå köttfärs med detta =)

 

Dagens smoothie:

  • 2 bananer
  • 2 svenska äpplen( ååå de doftar ju så ljuvligt!!!)
  • massa bladspenat
  • en hel del raw kakaonibbs
  • 5 stycken blötlagda dadlar för att fjäska lite med barnen =)
  • vatten

Självklart är allt ekologiskt! =)

Hm.. undrar om Sophie gjorde något extra magiskt med sina nålar igår för jag har känt mig på ett strålande humör sedan dess =)

Ha en strålande helg alla hälsomedvetna läsare!

2 comments:

  1. Ljuvlig smoothie! Måste prova. Kul att se att du har samma blender som jag köpte förra helgen. Är du nöjd med den?

    Karin

    ReplyDelete
  2. Hej Karin! Ja den är jättegod =) Vi har varit supernöjda med den! Den är stabil men ändå enkel att ta isär. Den gör sitt jobb precis som den skall och dessutom är den snygg! Dock har vi fått en spricka i foten på glasdelen den så vi skall kontakta återförsäljaren. Vi vet nämligen inte hur den har uppkommit... så kanske du skall hålla ett litet vakande öga på själva glasdelen?

    Ha det fint!
    Jessica

    ReplyDelete