Friday 21 January 2011

Aloe Vera.

Jag har en kollega som var väldigt sjuk i svininfluensan. Hon var inlagd på sjukhus i flera veckor och förlorade rösten i 5 veckor. Efter det här har hon varit överkänslig mot en massa saker och gick alltid omkring med en adrenalinspruta nära till hands. Jag träffade henne senast i september och hennes röst var inte bra, den höll kanske i 10 min om hon föreläste i något. Hon åt 8 olika mediciner och kände sig bara trött, trött, trött.  Hon har 7 års studier bakom sig inom skolmedicinen men kände att det här räcker inte. Så hon började bl a att dricka Aloe Vera och naturligtvis började hon även med kundaliniyoga =) Jag träffade henne i förra veckan och hon var en helt ny människa. Full av energi och rösten är återställd. Hon har successivt kunnat trappa ner på sina mediciner och nu tar hon bara en tablett!

Vi pratade om mina magbekymmer och då sa hon att Aloe Vera skall vara bra även mot detta. Den här tipsade hon mig om:

15

Idag på hälsokosten frågade jag om hon månne hade Aloe Vera. Då blev damen som arbetar där alldeles lyrisk och berättade om sin Aloe Vera. Hon har varit svårt cancersjuk och har fått magen förstörd av cellgifter. Inget hjälpte förrän hon började dricka det här! Så jag tänker boosta min tarm med detta oxå =) Hon hade inte samma sort som min kollega tipsade om så jag köpte den här:

IMG_1828

Jag skall dricka en halv deciliter på morgonen på fastande mage. Spännande =)

2 comments:

  1. Den gula fyrkantiga flaskan har jag haft. En jättebra aloe vera produkt. Tänk på att aloe vera är milt laxerande...1/2 dl är mycket. Av den gula skulle man dricka 20 ml om jag inte minns fel.

    ReplyDelete
  2. Hej Ulrika!
    Kul att du testat den! Jag gissar att det är olika koncentration på innehållet. På min flaska står det 50-100ml. Jag tänkte dricka upp det och sedan se om jag hittar den fyrkantiga flaskan!
    Kram

    ReplyDelete