Thursday 6 January 2011

Energiboost.

Smoothien igår kväll gjorde susen. Jag hade till och med svårt att somna på kvällen =) Jag har mycket frysta hallon i smoothien just nu. Min kropp skriker efter det. Resten av familjen är inte lika entusiastisk eftersom det kan bli lite surt om man tar för mycket =) Smoothien på kvällen igår var full med hallon, jag gav den 10 av 10 och sönerna gav den 2 av 5 respektive 10 av tio ( här använder vi olika skalor minsann ;)

En annan sak jag tar till under röda dagar är Blutsaft. Jag börjar några dagar innan och dricker det under hela perioden. Blutsaft innehåller en massa nyttigheter men framför allt järn. Det allra bästa med blutsaften är att det inte gör en förstoppad som apotekets järntabletter gör.

 

IMG_1727 En liten hutt blutsaft på fastande mage på  morgonen gör susen! =)

 

Jag orerade kring Blutsaftens förtträfflighet vid vattenkokaren på jobbet för en tid sedan. En av våra konsulter, en ivrigt motionerande tjej, sken upp och sa: Visst är blutsaft suveränt!? Jag brukar alltid köra en kur under vintern när jag känner mig energilös och det är perfekt!

Blutsaften finns på hälsokosten och numera även på Ica.

Hoppas du kan njuta av snön! =)

No comments:

Post a Comment