Monday 6 June 2011

Osannolikt.

Hej kära läsare!

Det osannolika har inträffat. Jag fick lunginflammation igen! I torsdags för två veckor sedan insjuknade jag återigen i feber och hosta. Samma rutin som förra gången: kåvepenin som inte hjälper. Den här gången satte de in ett tyngre artilleri och skickade mig till infektionskliniken. De testar allt men får inget napp. Jag fick återbesök några dagar senare och då misstänktes blodpropp i lungan vilket resulterade i att jag i onsdag i förra veckan lades in på hjärtavdelningen. Surrealistiskt. Detta avfärdades tack och lov genom en datortomografi på onsdagskvällen. Sedan sattes antibiotika in intravenöst igen. I fredags var febern äntligen nere och jag fick komma hem igen. Nu har jag i alla fall fått mitt hjärta kontrollerat av kardiologer och haft övervakning av ekg i två dygn. Inte fel ;) Min puls har varit väldigt hög, uppemot 130 och den låg på 100 i vilopuls på sjukhuset. Inte ovanligt vid infektioner tydligen men det var jobbigt att höra lilla hjärtat slå så hårt. Nu har det lugnat ner sig en aning tack och lov. Enligt hjärtläkaren måste jag vara rädd om hjärtat nu. Ingen löpning eller dylik träningsform förrän tidigast om 2-3 månader. Men det är lugnt, jag orkar inte ens en promenad just nu. Det som är positivt just nu är att jag har en enorm aptit =))) Vilket behövs eftersom jag tappat väldigt mycket i vikt och är nu enormt tunn... Min man göder mig med en massa goda saker!!!! Åh det är så skönt att vara hemma igen! Jag låg på en fyrsal med en herre som snarkade som något jag aldrig tidigare varit med om. Jag trodde nästan det fanns en dold kamera i rummet ;) Sen var det gemensamma toaletter i korridoren som delades av alla på avdelningen...

 

Home sweet home =))))

2 comments:

  1. men fy, jag lider med dig. skickar en massa energi och kärlek till dig så att du ska bli piggare. Skönt att du har en fantastisk man vid din sida som hjälper dig och stötar dig, förstår att det måste vara riktigt jobbigt rent känslomässigt. Ta hand om dig.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Tack snälla Cathrine! Jag hoppas att botten är nådd och att det bara går uppåt nu! =) Jag ser till att fylla mig med små glädjeämnen som t ex din härliga blogg =)

    kram Jessica

    ReplyDelete