Thursday 9 June 2011

Böcker.

Jag beställde en trave böcker i förrgår.

91856252809186067060 9174291823 

  9170282072 1609611357

Böckerna av Liza är boken före och efter “Livstid” som jag precis läst ut. “I det sista regnet” skall vara som ett konstverk hela boken sa min underbara vän N när jag frågade henne om boktips. Boken beskrivs som en färgstark barndomsskildring från Kerala. Efter vad jag förstått har Janesh goda kunskaper inom ayurveda och boken skall väva in en ayurvedisk livsstil. Skall bli mycket spännande att läsa!

Ibland kan man tycka att livet serverar alldeles för mycket tuffa saker och man vet inte om man vill vara med på resan längre. Veronika har det så. Hon tar en överdos sömntabletter och vaknar sedan upp med ett hjärtfel.  Hon får veta att hon bara har några dagar kvar att leva, då vill hon verkligen leva! Även denna bok känns väldigt spännande att få läsa! Paulo Coelho verkar ju dessutom vara en väldigt klok man.

Jag följer Alicias Silverstones blogg “The Kind Life”. Jag har länge varit nyfiken på hennes bok. Nu har jag ju läst The China Study och Dr Fuhrmans böcker så  jag vet ju redan hur illa det kan vara att äta animaliskt men tänkte att det kan vara  roligt att få lite inspiration från en ung tjej =)) Jag tycker väldigt mycket om Raw Food och Levande föda oxå som ni vet men det är svårare att uppnå i vardagen. Jag har dessutom läst om diverse läkande program där man äter upphettad mat så jag kör lite av varje. Mycket frukt och grönt står på min meny naturligtvis.

2 comments:

  1. spännande och se vad du tycker om boken The kind diet :D har varit och tittat på den några gånger, får se vad du tycker :D Paulo Coelho skriver riktigt bra.

    kram C

    ReplyDelete
  2. Jag lovar att berätta :-) Jag har läst alkemisten av Coelho tidigare.

    ReplyDelete