Monday 6 June 2011

Längtan.

Jag längtar till havet. Att simma i havet. Det är nog det jag längtar efter allra mest idag. Det kanske har att göra med denna värme vi har här idag =) När man varit sjuk en längre period som  jag varit nu så fylls man av så mycket tacksamhet för små saker i livet. Som att sova i sin egen säng. Eller att ha sin egen fräscha dusch. Efter förra sviten av lunginflammation var jag enormt otålig att komma igång igen. Den här gången är jag lugnare och inser att det tar tid att komma tillbaka. Jag har börjat fylla min kundkorg på adlibris. Här skall läsas skönlitterärt =))) Jag tänker vila hjärnan från allt faktasamlande. Har precis läst ut Liza Marklunds “Livstid” som var riktigt spännande. Nu vill jag läsa fortsättningen: En plats i solen. Jag brukar inte gilla deckare men jag gillar Lizas av någon anledning. Om du har några boktips så tar jag gärna emot dem. Jag vill helst läsa må-bra-böcker som inte kräver någon tankekraft just nu =))

Hoppas ni har haft en helt fantastisk långhelg och att ni känner er laddade inför den kommande arbetsveckan!

No comments:

Post a Comment