Friday 24 June 2011

En illgrön smoothie.

Till frukost igår gjorde jag en illgrön smoothie.

IMG_2444Den är bara för riktigt modiga. Min man grimaserade vilt när han drack sin och då är han ändå ganska härdad *skrattar*.

Den innehöll:

  • 2 bananer
  • en näve fryst mango
  • ordentligt med fryst grönkål
  • 1,5 matsked hampafrön
  • vatten

På eftermiddagen gjorde jag en till åt mig själv. Jag hade i samma som i smoothien ovan, fast bara 1 msk hampafrön när det bara är till mig. Dessutom lade jag till:

  • nässelpulver
  • acaipulver
  • gojibär

Det får nog bli en sådan supersmoothie till idag =))

2 comments:

  1. Jag älskar gröna drinkar! Man riktigt känner hur cellerna vibrerar av glädje. :) Mums! Fast jag väljer bort banan i mina.

    Önskar dig och din kära en fullkomligt magisk och alldeles underbar midsommarafton!

    Glada kramar i massor!
    //Anna


    Ps. Rosen är verkligen helt sagolikt vacker.♥

    ReplyDelete
  2. Jaaa visst är det så! Kroppen blir så glad av dessa drinkar =) Mmm.. jag borde inte äta så mycket banan egentligen eftersom jag har pitta i mig men någon last måste man ju ha och då är det ju rätt okej att det är bananer *skrattar*.

    Tack detsamma härliga Anna!!! Må solen lysa på er idag =))

    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete