Wednesday 22 June 2011

Lungröntgen. Check.

I morse hade jag tid för lungröntgen. Pulsen var hög redan när jag steg upp ur sängen och jag darrade lätt i kroppen när det var dags för att ta bilder. Jag var inte rädd för att ta bilderna, det är inte otäckt i sig men jag blir numera oerhört stressad av sjukhusmiljöer. Det är något som kommer att bli bättre med tiden. Just nu får jag försöka acceptera att det är tufft helt enkelt. Ingen andningsövning i världen hjälper just nu nämligen. Total panik i hela kroppen. Svar får jag om några dagar. Mattias, som var med som stöd, föreslog att jag skulle köpa mig någon tidning i sjukhuskiosken att ha och mysa med hemma. Det blev två:

IMG_2407 Hälsa och Allt i Hemmet.

Det skall bli roligt att läsa om det här:

IMG_2408

Mattias köpte en, i mitt tycke ;) värstinggrill i fjol. Det var innan han slutade äta kött. Jag var ju några månader före honom. Det vore ju roligt att få lite inspiration så vi kan använda den i år igen =)

Nej mina vänner,  nu har jag ätit en god lunch bestående av skalade mungbönor och basmatiris med en sallad till så nu skall jag krypa ner i sängen och sova en stund. Jag är enormt trött efter morgonens utflykt. När jag vaknar skall jag mysa med tidningarna! Det är att unna sig tycker jag =) Lite vardagslyx!

No comments:

Post a Comment