Sunday 26 June 2011

Gråa hår?

Innan jag slutade använda schampo brukade jag färga håret. Nu känns det inte alls roligt att ha så starka kemikalier i håret och på huden så jag har lagt ner det där. Köpte Henna i en ekologisk affär för jag hade svårt att förlika mig med mina gråa hår.. Nu är det snart ett år sedan jag blev nutritarian dvs jag äter inte animaliskt protein, raffinerat socker eller glutenprodukter. Någon gång har det slunkit ner något ur nämnd grupp men till 97% har jag varit jag nutritarian. Och vet ni vad!? Mina grå hår har minskat =))) Jag har läst en hel del och det grå håret tycks vara ytterligare ett tecken på näringsbrist, dvs fel kost…

Här har ni en annan tjej, Eco Beauty Editor, som bestämt sig för att försöka bli av med sina grå hårstrån =) och skriver om detta i sitt inlägg Reversing Grays Naturally.

Vilken pangdiet va? =) Minska risken för olika sjukdomar och dessutom åldras vackert =) Win-win =)

No comments:

Post a Comment