Thursday 23 June 2011

Morgonrutin.

Det första jag gjorde i morse var att ta en matsked sesamolja och börja min oilpulling. Sen masserade jag in hårbotten med honung. Min hårbotten är torr som fnöske just nu så jag jag brukar massera in hårbotten men kokosolja. Dock ser håret lite fett ut efter ett tag så idag blev det honungstvätt och ett avbrott i oljemassagen för hårbotten. Med olja i munnen och honung i håret började jag min morgonmassage med kokosolja. Det är ett underbart sätt att starta dagen på! I  tankarna upprepade jag: Jag är alltid så lugn och harmonisk på morgonen. Sedan in i duschen och när jag stod där och duschade kände jag en enorm längtan efter att meditera. När kroppen känner sig så omhändertagen vill även sinnet ha sitt! Dock var jag alldeles för hungrig så meditationen fick vänta.

Nu är däremot klockan strax över tio, frukosten är intagen, ashwaghandan är uppdrucken och det är dags för meditation. Solen skiner och förhoppningsvis får jag till en promenad för att plocka lite nässlor!

Vi hörs! =)

No comments:

Post a Comment