Thursday 9 June 2011

Dåligt samvete.

Jisses så märklig man är egentligen. Här har jag haft två lunginflammationer på 5 veckor och tillbringat tid på sjukhus båda gångerna och trots detta har jag dåligt samvete för att jag är sjukskriven!!! Men hallå, vad skall vara godkänt för att vara sjukskriven då??? Hur som helst så bestämde jag mig i morse för att mota bort alla sådana tankar och fokusera på att bli 100% frisk. Detta genom att vila, äta gott, meditera och när orken återvänder göra yoga och promenera, läsa roliga härliga böcker och frossa i Sex and the City och annat som får mig att bli glad =))

 

Skål för glädjen! =)))

 

ps. På tal om skål, en av läkarna på sjukhuset frågade hur mycket alkohol jag dricker och jag svarade att jag inte druckit sedan i somras. Vilket jag kom på nu inte stämmer helt, jag drack lite vin när vi gifte oss i Florida. Men utöver det dricker jag ingen alkohol för min kropp mår helt enkelt inte bra av det.

2 comments:

  1. ja sparka ut det dåliga samvetet och njut istället av att ha tid till att bara ta hand om dig själv och återhämta dig. Man slå på sig själv så hårt istället för att sätta sig själv i första rum. Sex and the city kan man se många gånger :D riktigt bra serie. Hade gott och krya på dig.

    kram C

    ReplyDelete
  2. Jepp där fick det sig en extra spark :-D. Jaaa en riktig feel good serie :-)

    ReplyDelete