Thursday 16 June 2011

Solen.

Idag lyser solen över oss. Helt underbart! Hela kroppen njuter när den träffas av de varma strålarna. Jag brukar  känna efter. Så länge det känns behagligt är jag i solen. När det blir för varmt söker jag mig till skuggan. Jag riktigt känner hur kroppen suger åt sig solens energi. Äntligen har vinden mojnat och jag kan vara ute utan att vatan skjuter i höjden.

Igår var det svårt att få till logistiken för Mattias så barnen fick vara hemma. Barnen har sommarlov men går på fritids nu. Mattias var hemma på förmiddagen och fixade lunchen så jag fixade mellanmålet och middagen (som bestod i att koka nytt ris och äta rester från lunchen). Sen var jag heeelt slut. Alldeles kraftlös. Tänk att lunginflammation kan göra en så svag.

Idag tar jag det därför extremt lugnt. Jag har gjort mina två meditationer som är väldigt sköna och avslappnande men utöver det skall jag bara softa med tidningar och böcker.

No comments:

Post a Comment