Tuesday 28 June 2011

Jag älskar mig själv. Varje dag.

Äntligen har jag hittat en affirmation som är enkel och kraftfull för mig. Jag tror att de flesta människor har en del saker de ångrar eller ältar. Åtminstone ibland =) Att ha separerat så man har sina barn varannan vecka kan leda till en del ältande. Nu har jag kommit på ett riktigt bra vapen mot dessa och liknade tankar. Ni vet alla sådana tankar som på något sätt försöker förringa det som är jag. Det är affirmationen ovan. Om jag får en dum tanke så avfärdar jag den först med: Jag älskar mig själv. Då kan den dumma tanken bli lite generad och tveksam, sen säger jag, med eftertryck: varje dag. Det är grymt effektivt, jag blir glad och de tokiga tankarna som bara stjäl energi upplöses =)

Jag blir glad vilket gör min omgivning gladare. Ringar på vatten =))

Har du hittat någon effektiv affirmation som du brukar använda?

No comments:

Post a Comment